Iens-recensies

Mensen die slechte recensies op Iens schrijven zijn het afvoerputje van de samenleving. Dat blijkt uit de vele verzoeken die ik de laatste maanden heb ontvangen om alsjeblieft verder te gaan met mijn verbale massamoord jegens deze groep. Hoewel ik leef bij het credo: aan mijn lijf geen polonaise, heb ik besloten mijn hand door m’n (grijzer wordende) haar te strijken en gehoor te geven aan jullie smachtende vraag om meer.

RobertGG.

Eten: 8 Service: 2 Decor: 8

Met een heel gezelschap, waaronder 3 jonge kinderen geluncht bij Barlow. Barlow zit in een prachtig gerenoveerd pand aan het Plein en oogt gezellig.
Zoals te verwachten verschilden de eetwensen, o. a. brood met garnalenkroketjes, salades met kip, soep en uitsmijters waren meermalen in trek. Op de gerechten was weinig tot niets aan te merken, op de bediening daarentegen wel: die was vriendelijk, maar na het opdienen werden wij een uur lang compleet vergeten! Niemand die vroeg of het ‘naar wens’ was, de mogelijkheid bood iets bij te bestellen. We moesten naar de bar om een serveerster op te trommelen. Zij bood, na onze klacht, wel haar gemeende excuses aan. Toch slordig.

De eetwensen verschilden, bizar. Over het algemeen eten mensen in een restaurant allemaal hetzelfde. Dat Robert deze afwijking vermeldt is dan ook van onschatbare waarde. Salades met kip, soep, uitsmijters, als Shakespeare die de bankettafel van de koning beschrijft. Een literaire hoogstandje tot dusver. Ook over de net tekortschietende bediening is RobertGG schappelijk. Ja, ze werden een uur lang vergeten, maar kregen wel oprechte excuses. Slordig, maar niet onoverkomelijk. Eten een 8, Service een 2, Decor e…. service een 2?!!? De bediening is vriendelijk, vergeet in de gigantische drukte van het Plein de tafel met drie kleine, ongetwijfeld met poep gooiende kinderen, maar biedt wel gemeende excuses aan en wordt hiervoor beloond met een 2?? Als mijn kleuterjuf zo streng was, zat ik nu nog steeds in m’n eigen uitwerpselen te wroeten in de zandbak. Al met al een goed geschreven recensie, met voldoende nuance en begrip. De recensie eindigt echter met “Toch slordig.” en dat is helaas geen hele zin, klein smetje. Ik geef daarom een 1 en stel voor u op te sluiten in een kerker en de sleutel weg te gooien.

Francois

Eten: 5 Service: 3 Decor: 7

Na lange tijd weer eens bij Sumo geweest. Opvallend is in ieder geval de nieuwe inrichting. Aardig, maar het blijft een vreetschuur. Ik kijk om me heen en zie gemiddelde mensen in een gemiddelde zaak matige sushi eten. Meer dan ooit trouwens. Ik moet er zelf ook aan geloven want ik zit er nu eenmaal. 6 ronden vreten, kan dat eigenlijk wel voor dit bedrag? Hoe dan ook, de eerste ronde….sushi met paling is het eerste wat ik in mijn mond steek. Hummmm…..leuke combinatie maar wel wat aan de zoute kant. De sushi is ook wat klein van formaat. De rest van de sushi die avond vond ik ook wel wat zout. Zeker de bedoeling dat je meer gaat drinken?! Verder geen bijzondere sake’s, jammer. Een goede sake is onmisbaar bij Japans eten, maar goed deze tent wordt denk ik dan ook gerund door chinezen en ja, die vinden goede Sake minder belangrijk. Dus tsja, geen sushi-tent om over naar huis te schrijven. Het personeel is onervaren en van het betere smijtopjetafel werk. Maar goed dat moet kunnen in een land dat bediening al decennia geleden heeft gedegradeerd van een vak naar een studentenbaan! Niet dus…ik word gek van die ongeïnteresseerde studenten aan tafel. Misschien tijd voor een vrolijke revolutie van gasten die bediening als vak zien. Hoe dan ook, ik kom hier niet meer. Klaar mee.

Francois klimt na lange tijd weer eens uit zijn ivoren toren om tussen gemiddelde mensen wat te matige sushi te eten in een gemiddelde zaak. Je moet toch wat als Nederlander met pretentieuze Franse naam. Zes ronden vreten, want dat doe je bij zo’n gemiddelde zaak, vreten. Francois is niet bang het beestje bij het naampje te noemen  Zoveel eten kan eigenlijk niet voor zo weinig geld toch? Toch vindt ie de sushi wel wat klein. Is het nou te veel of te weinig? Hij steekt uit wanhoop maar snel een zoute paling in zijn mond. De sake is ook al niet lekker. Schuld van de Chinezen, lekker racistisch, Adolf. Dat de bediening slecht is neemt Fransie voor lief. We hebben het horecavak immers gedegradeerd naar studentenbaantje. Hier speciaal een linkje naar de horeca-CAO. Ja, das inderdaad niet veel, raar zeg dat mensen niet tot hun pensioen op onregelmatige tijden willen overwerken op eerste kerstdag terwijl ze zich in een gemiddelde zaak laten rondbazen door gemiddelde mensen met een gemiddelde schrijfstijl die daar vervolgens een gemiddelde recensie schrijven op gemiddelde website Iens. Steek je gemiddelde zoute paling lekker in je gemiddelde hol, Francois.

Related posts

Leave a Comment