Haatzaaiers

 

Wanneer ga je weer zo’n recensie schrijven?? Ja ja, nu dus, hou op met zeuren. Ik heb even gewacht met het schrijven van de volgende recensie. Dit in verband met mijn hands on research naar procrastinatie. Voor de domoren onder ons; dat betekent dat ik lui ben en liever met een meter bier in de zon zit dan achter mijn PC op m’n toetsenbord zit te beuken, afijn..

De laatste tijd heb ik nagedacht over het aanpassen van het servicemodel van restaurants. Met de laatste tijd bedoel ik de tweede zin van de eerste alinea van dit stuk, nou en. Goede dingen komen voort uit impulsen, zei nog nooit iemand.Wat als je goede service alleen aanbiedt als een soort fooi voor gasten die zich normaal gedragen. Voor wat hoort wat. Als je met een chagrijnige kop binnenkomt, slaakt het personeel een diepe zucht voor ze je aan tafel zetten en duwen ze zonder wat te zeggen een kaart onder je neus, Quid pro quo. (Dat betekent gewoon voor wat hoort wat, maar ik wil even laten zien dat ik twee jaar latijn heb gehad). Belachelijk! goede service hoort bij horeca. Klopt en normaal doen tegen andere mensen hoort bij de hele samenleving, maar als je dat niet doet, komt er ook geen stukje op internet met cijfers en een betoog waarom je zo’n naar persoon bent. Of toch….

Met veel trots presenteer ik u de checklist om te kijken of je een irritante restaurantganger bent die voortaan lekker naar thuisbezorgd.nl moet gaan en de rest van de mensheid met rust moet laten:

  • Wil je ons weghebben ofzo?
    Als je dit moet vragen, is het antwoord: Ja! We willen je inderdaad weghebben. Niet jou als gast in het algemeen, maar gewoon jou als persoon. We mogen je niet, je bent vervelend, je bestelt niets meer, de tent is al een uur lang helemaal leeg, de lichten zijn aan, de muziek is uit, de fucking vogels beginnen al te zingen. ROT.OP. Stel je onze klandizie niet op prijs ofzo? Jawel, je bent fantastisch, geef me je handtekening. Ik ga toch ook geen lamp kopen bij de Blokker en bij sluitingstijd zeuren dat ik weg moet. Eet je eten op, trek je jas aan en loop onder een tram, eh, naar de tram.
  • Wel jammer dat we met deze <Voor een dubbeltje op de eerste rij kortingskaart met stomme naam> niet gewoon uit het hele menu kunnen kiezen.
    Ja heel jammer! Met een bonuskaart krijg je geen korting op een nieuwe auto, ook heel jammer. Je betaalt al geen ene kloot, de kok heeft een heel menu voor je samengesteld, maar je wil toch liever een tomatensoep en een satétje. Die vitello tonato is ook zo weinig. Ga lekker naar snackbar de blauwe gier, bolle.
  • Er zit wel veel vet aan die lamskoteletten.
    Ja en veel botten aan die kippenpootjes, dat HOOHOOOOORT.
  • Kunnen jullie misschien het hele restaurant verbouwen zodat mijn kind van 7 minuten oud heel hard rond kan rennen zodat de bediening hem moet ontwijken als een soort froggerspeler met een dienblad vol hete drankjes waardoor die rechtszaak en een verbrand babyhoofdje steeds door hun hoofd spoken tijdens het werk.
    Tuurlijk geen probleem, kinderen hebben immers de toekomst, wie houdt er niet van ze, de schatten.

Er zijn nog minimaal honderdduizend andere vervelende dingen die de haat van de mensheid, oké alleen wij horeca-kneuzen, doet aanwakkeren. Stop dus met haat zaaien en gedraag je.

Related posts

Leave a Comment